Laserterapi

klinik@keinicke-fysioterapi.dk

Laserterapi

Hvorfor bruge laserterapi?

• Laserterapi accelererer den naturlige helingsproces og reducerer smerten ved vævs- og knogleskader.
  • Laserterapi giver energi til cellerne ved at styrke produktionen af ATP, hvilket fører til en væsentlig forøgelse af celleaktiviteten.
  • Dette bevirker blandt andet en hurtigere koagulation ved akutte skader, hvilket igen reducerer ødemer og hævelser.
  • Laserterapi virker stærkt dæmpende på inflammationer, både i kroniske og akutte tilfælde.
  • Laserterapi forøger dannelsen af kollagent væv og medvirker derved til en hurtigere sårheling.
  • Laserterapi mobiliserer kroppens naturlige immunforsvar og styrker evnen til at bekæmpe angreb fra bakterier, vira og svamp.
  • Blodgennemstrømningen forøges, selv i områder med nedsat cirkulation og/eller kroniske muskelspændinger.
  • Laserterapi virker smertedæmpende, dels ved at reducere det problem, der har forårsaget smerten i første omgang, dels ved at stimulere kroppens produktion af endorfin og encephalin.
  • Biostimulerende Laserterapi har ingen kendte bivirkninger. Det hjælper simpelthen kroppen med at gøre det den allerede er programmeret til at gøre - bare langt hurtigere.
  • Man kan også bruge laser i stedet for akupunkturnåle – hvis der er tale om nåleskræk.

Hvordan foregår behandlingen?

Behandlingen kombineres oftest med anden behandlingsform for at opnå et bedre resultat.

Hver behandling med laseren varer kun cirka fem til ti minutter og er smertefri. I mange tilfælde kan du mærke lindring af smerter og betændelse allerede efter den allerførste laserbehandling.